Förklaring till föregående inlägg

Föregående inlägg ”Mycket bra optiker” är inte skrivet av mig. Min kära sambo kände för att vara lite ironisk och tog ut det på min blogg istället för sin egen som tydligen enbart ska användas för ”mer seriösa” saker. Om någon har kunskap i hur man hackar sig in på wordpress-bloggar får ni gärna höra av er 😉
Nåja, nu till historien om optkern. I mars när jag kom hem från Thailand gjorde jag en synundersökning och köpte linser hos en optiker i närheten. Det kostade dubbelt så mycket mot ett linsköp på internet, men jag behövde verkligen göra en ny synunderöskning så det var ett nödvändigt ont. Jag provade en miljon olika linser men ingen gav mig så bra syn som mina gamla. Fick höra att ”Man får räkna med att se dåligt med linser”.  Tillslut bad jag dem att  plocka hem samma som jag haft tidigare fast med strakare styrka. Då blev det bra!
Beslutade mig i samma veva för att även köpa ett par glasögon. Hade provat ett par svarta på en glasögonvisning samma optiker haft några månader tidigare och ville gärna testa dem igen. Det var ett väldans krångel innan de fick hem glasögonen. Jag vet inte vad det var som krånglade men tydligen var de svåra att få hem. När de väl kom fick jag hem några glasögon att teste och valde tillslut de röda. Lite avigt efter sån lång väntan på de svarta men men. 
Jag var tvungen att göra en ny synundersökning för glasögon, en veckas väntetid. Underöskningen skedde en torsdag. Onsdagen veckan efter ringer de från optikern och säger att de inte har beställt några glas för att de inte visste om det var okej för mig och anledningen till att de inte ringt tidigare var att de inte hunnit. ”Jobba över” finns nog inte i deras vokabulär. Men en beställning skickades på onsdagen. Gott, tänkte jag. En vecka skulle det ta. En vecka senare var jag där och fick då höra att det blivit fel, de hade fått fel glas och en ny beställning måste göras. Ytterliggare en veckas väntetid…
Idag var jag där igen och min glasögon var färdiga! Styrkan och passformen var perfekt. Men riktigt så enkelt skulle det inte bli. När jag ska betala ber de om pengar för linserna också. Japp, de jag köpte för 4 månader sedan. Jag blev väldigt förvånad och svarade att jag redan betalt dem. Men de hade ingen betalning i sina papperen. Jaha, vad gör man? Där står två expediter och fyra kunder och glor på mig och min svett som lackas i pannan. Jag ber om att få återkomma om linserna då jag kollat mina kontoutdrag och de accepterar det. När jag sedan ska betala glasögonen får jag be dem dra av de 20% jag blev lovade när jag beställde glasögonen. Pinsamt, men rätt ska vara rätt!
Betalningen fanns bland mina kontoutdrag och jag åkte tillbaka till optikern som då bad om ursäkt. Men ska jag vara ärlig så hjälper inte riktigt det. Det har varit för mycket strul liksom. Jag kommer aldrig handla någonting där igen. Jag rekommenderar alltså inte den här optikern!
End of story. 

Publicerat av

josse

Är en helt vanlig student som lever ett helt vanligt liv men har behov av att blogga av mig då nära och kära inte längre orkar lyssna på mitt tjat.